نویسنده و کارگردان هنری: مهرداد رایانی مخصوص

كارگردان تلويزيوني: بيژن صمصامي 

تصويربرداران: محمدعلي خياطان - محمود نوروزي

دستيار تصويربردار: ميثم اسدالهي

صدابردار: مجيد ميرزائي

دستيار صدا: سعيد حسين پور

طراح صحنه : آناهيتا جواهرچي 

گروه صحنه: عباس عباسي - ميثم گودرزي - امير عباسي - مصطفي مهدوي - سيدمحسن حسيني

طراح نور: حميد روزبهاني

دستياران طراح نور: حسين زعفراني - محمد رمضاني

طراح لباس: پريندخت عابدين‌نژاد

طراح گريم: افسانه قلي زاده

اجراي گريم: لعيا خرامان - ميلاد علامي

گروه كارگرداني: جواد نوري - محمدهادي اعطائي

منشي صحنه: زهره عابدي

ناظر کیفی: لیلا لاریجانی

عكاس: ابراهيم حسيني

مسئول استوديو: شاهرخ نيكپور

نودال: محمدرضا اسدي

مسئول تاسيسات: داوود امامي

دستيار تهيه: جواد پولادي

ناظر نظامي: حسين حيدري

مدير توليد و برنامه ريز: نويد دهقان

تهيه‌كننده : نيما دهقان

بازیگران:

       جهانگير الماسي - سپيده نظري‌پور - محسن سليماني فارسانی - محمدرضا زادسرور

محصول: زمستان ۱۳۸۷ گروه نمايش شبكه ۴ سيما

*****************************************************

        يك زن منافق قبل از انجام عمليات مرصاد توسط نیروهای ایرانی اسیر می شود، او كه از فرماندهان اين عمليات است، تلاش مي‌كند نقشه اين عمليات را در اختيار نيروهاي ايراني قرار ندهد و براي همين، بيشتر نمايش به گفتگوي پرتنش رزمندگان اسلام با او مي‌گذرد.
*****************************************************
نيما دهقان، تهيه‌كننده اين تئاتر تلويزيوني توضيح مي‌دهد كه اين گفتگوها در نهايت باعث مي‌شود شخصيت و هويت دروني اين دو فرمانده بيشتر براي خودشان روشن شود.

او كه پس از تهيه تله‌تئاتر «سكوت»، با اين كار دومين تجربه‌اش را در اين زمينه پشت سر گذاشته است، درباره تفاوت اين كار با ‌تئاترهاي تلويزيوني ديگر مي‌گويد: «برخلاف تئاترهاي تلويزيوني كه در فضاي شيك و تر و تميزي مي‌گذرند و تصنعي هستند، ما سعي كرديم راحتي فضاي تئاتر را در تلويزيون هم به وجود بياوريم.

مثلا نمايش در قرارگاه فرمانده ايراني مي‌گذرد كه ديوارهاي آن كه از گوني‌هاي خاك درست شده، قابليت جا به جايي و حركت دارند. در فلاش‌بك‌هاي بين نمايش، با تكان خوردن اين ديوارها بدون كات به سال‌هاي قبل رفت و آمد مي‌كنيم.» دهقان اضافه مي‌كند: «چون مي‌خواستيم فضاي عمليات را در اين كار فضاسازي كنيم مجبور بوديم صحنه‌هاي پر از انفجار و حادثه‌اي را در كار طراحي كنيم، تا حال و هواي پرتنش آن موقع به تماشاگر منتقل شود.

اين تهيه‌كننده تاكيد مي‌كند كه يكي از اهداف گروه سازنده، شكستن و دوري از نگاه كليشه‌اي و يكسان به مقوله دفاع مقدس توسط افراد گوناگون بوده است. «بيشتر كارهايي كه در زمينه دفاع مقدس انجام مي‌شوند، آدم‌هاي جنگ و شرايط زندگي آنها را مورد چالش قرار نمي‌دهند؛ در حالي كه اگر اين اتفاق بيفتد،مخاطبان كمتر نسبت به آنها گارد مي‌گيرند.»