کارگردان : جواد افشار

نویسنده : سید سعید رحمانی

مدير تصويربرداري : حميد احمدي

موسیقی: حمیدرضا صدری 

خواننده: مهراج محمدی

شاعر و آهنگساز: روزبه بمانی

موسیقی تیتراژ اول: رامیار شیخ لاری

تنظیم : علیرضا افکاری

تدوین: اکبر توکلی 

صدابردار : سلیم احمدی

صداگذار: سمیه جوادی نژاد

دستیاران تدوین و صداگذاری: امیرحسین خوشکام - زهرا جوادی نژاد

دستیار صدابردار: مهرداد اکبرزاده

طراح صحنه و لباس: پیام سوری

دستیاران صحنه و لباس: علی بحری - سونیا قریشی

طراح گریم: مجید اسکندری

اجرای گریم: محمد کلاهدوز - هاله فروزنده

منشي صحنه: ساشار بابايي

برنامه ريز و دستيار اول کارگردان : سعيد عباسي

دستیاران کارگردان: علی مردانه - سپیده وکیل

ناظر کیفی: محمد تورنگ

عکاس: محسن نوری

نور: محمد نداف

مسئول دوربین: احمد کرمی

عکاس و تصویربردار پشت صحنه: محسن نوری

دستیاران تصویر: مسعود کشاورز - امین خاتمی - مهدی نوروزی - مجید نداف

تیتراژ : امید اسلامی 

دستیاران تیتراژ و جلوه های بصری: فرید اسلامی - فروغ میرآفتابی

حرکات میم: عبدالرضا کشاورز - داود رشیدی علوی - کیاسا ناظران

مدیر تدارکات: سیدحمید احمدی

تدارکات: مصطفی الماسی - بهروز قاسمی - سعید شهبازی - علی صبوری

حمل و نقل: علیرضا متقی - غلامحسین سرلک - عبداله پوراعتقاد - حمید بوسعدی - احمد هاشمی - محمد صالحی - محمد واحد

سینه موبیل: احمد کرمی

امور دفتری: زهرا سیدین

امور مالی: وحیدرضا شفیعی

هماهنگی تولید: خاطره وکیل

پشتیبانی رایانه: احد محبی

جانشين توليد : سيدمحمدحسين سيدزاده

مدیرتولید : علی یاور

تهیه کننده و مجری طرح: سید امیر سیدزاده

بازیگران:

        اکبر عبدی - بهاره رهنما - برزو ارجمند - انوشیروان ارجمند - بهنوش بختیاری - مریم بوبانی -  مهتاج نجومی - خشایار راد - هاشم روحانی - فرهاد بشارتي - علي ياور - محسن افشار - گيتي معيني - هنگامه خوش انديش - لادن سليماني - ناهيد افشار - محمدرضا علیمردانی - ساناز مقدم - سیدحسن خوانساری - رهام تدریسی - میترا تبریزی - عباس قاصدی - محمد علیدوستی - سودابه علیپور - آرزو رمضانی - علی یدالهی - رضا افشار - فرهاد عالی داعی - محمد ناهیدی - پژمان علیزاده - ایمان بهاردار - محمود چهارسوقی - میثم طاعتی - جاسم وطنخواه - داود نوروزی - مرتضی امیریان - رضا معراجی - فرشاد کیانی - حسین سرلک - داود رنجبرنیا - مریم آهنگر - علیرضا متقی - سارا ریحانی - علیرضا عزیزخوانی - حمید بوسعدی - علی بحری - علیرضا بیاتی - فائزه کوثری - حسن رضا خدادادی - محمود حقیقی خیرآبادی.

محصول: 1386 گروه فیلم و سریال شبکه تهران

****************************************************

      جلال (اکبر عبدی) که بشدت دنبال قدرت و ثروت است ، ناخواسته وارد بازي هاي سياسي مي شود و مورد سو استفاده خبرگزاري هاي آن سوي آب قرار مي گيرد. عسل دختر جلال (بهاره رهنما) و سياوش نامزد او (برزو ارجمند) با کارهاي او مخالفت مي کنند و براي همين خانواده اش در آستانه فروپاشي قرار مي گيرد. سياوش نامزد عسل ، از يک خانواده پايين شهر است ؛ ولي در عوض عمه اي (مهتاج نجومی) دارد که مي خواهد ثروت فراوانش را به او ببخشد تا او تنها وارث خانوادگي اش باشد...

***************************************************

مجموعه «گل یا پوچ» از شبکه تهران پخش می شود
جام جم آنلاين: 

 اين سريال در 16قسمت 35دقيقه اي توليد شده است.

 سيدامير سيدزاده ، تهيه کننده سريال مي گويد: تصويربرداري سريال را از 22بهمن ۱۳۸۵ شروع کرديم که تا پايان فروردين ماه  ۱۳۸۶ به طول انجاميد. اين کار در لوکيشن هاي مختلف تهران ، کرج و قم تصويربرداري شد که حدود 60درصد آن داخلي و بقيه خارجي بود.
سيدزاده در پاسخ به اين پرسش که چرا توليد سريال تا اين جاي کار در سکوت خبري انجام گرفته است ، مي گويد: پيش از اين سريال ، قرار بود سريالي را با نام «کيش و مات» به عنوان سريال نوروزي شبکه تهران کار کنيم و حتي با عوامل توليد هم قراردادهايي بسته شده بود. بيشتر اين سريال در جزيره کيش ساخته مي شد و درباره جواني بود که براي رسيدن به پول هر کاري مي کند، ولي بعد از جمع بندي معلوم شد کار به پخش ايام عيد نمي رسد و منتفي شد.
وي ادامه مي دهد: بعد از آن ، طرح کلي گل يا پوچ که مضمون متفاوتي با کار قبلي داشت ، ارائه شد؛ ولي چون تاريخ پخش دقيقي براي آن مشخص نشده بود، تا اين مرحله ، خبري از آن به چاپ نرسيده است.
تهيه کننده گل يا پوچ اشاره مي کند که اين سريال از نظر محتوايي درباره فطرت پاک آدمهاست ؛ آنهايي که در مسيري تاريک و نامشخص قدمهايي برمي دارند و در ميانه راه متوجه مي شوند راه به دست آوردن سعادت و خوشبختي ، داشتن پول و پست و مقام نيست . بازيگران اصلي کار، اکبر عبدي ، بهاره رهنما، برزو ارجمند، انوشيروان ارجمند، بهنوش بختياري ، مريم بوباني ، مهتاج نجومي و خشايار راد هستند و شايد براي همين است که سيدزاده با اطمينان از جذابيت و پرمخاطب بودن آن صحبت مي کند.